۱۰ اشتباه بزرگ آژانس های معاملات املاک

تاریخ بروزرسانی : ۱ شهریور ۱۳۹۵

شاغلین آژانسهای معاملات املاک نیز مانند سایر کسب و کارها گاهی دچار اشتباهاتی می شوند که اجتناب و دوری از این اشتباهات نتایج بیشمار و ثمربخشی در موفقیت حرفه آنها  خواهد داشت.

4

به گزارش ihome.ir جامع‌ترین وب‌سایت املاک کشور، به عنوان مثال، عدم ثبات در کسب درآمد از  نبود ثبات در فعالیتها نشات می گیرد که در این راستا برنامه ریزی مناسب از بهترین راهکارهاست. البته اغلب آژانسهای املاک برنامه ریزی خاصی برای امور سالانه و روزانه ی خود داشته و همواره نیز به همان برنامه استناد می‌کنند، اما این برنامه در نهایت بنا به دلایلی اجرایی نمی شود.

در مقاله پیش رو چگونگی و راهکارهای رفع برخی از این اشتباهات، مطرح شده که رفع این ایرادات به شما کمک می کند تا در نهایت به یک آژانس املاک سالم و موفق تبدیل شوید.

۱ – فراموشی امر فروش در زمان معرفی و ارایه فایل‌ها

بیشتر مشاورین املاک در حین ارایه توضیح  درباره فایلهای املاک در تله “ارایه توضیحات زائد بجای امر فروش” می‌افتند که این مساله مطمئنا نتیجه عکس خواهد داشت، به عبارت دیگر ارایه توضیحات بیشمار و بدون دلیل، تمام مزایای پیشنهاد مطرح شده از سوی شما را از بین می برد.

برای رفع این مشکل باید در ابتدا روی ارایه  برنامه ها و چشم اندازها و به عبارتی مزایای قبول این پیشنهاد برای مشتری، متمرکز شوید نه ارایه توضیحات اضافی و مطالبی که جزو خواسته ها و نیازهای اصلی مشتری نیستند.

۲ – دنبال نکردن یک روند مشخص روزانه

کاهش درآمد اغلب با نداشتن ثبات در فعالیتها شروع می شود، بنابراین اگر در کسب و کار خود برنامه و چشم انداز مشخصی ندارید، به دنبال علایم و نشانه های مشخص شده در فایلهای خود باشید و هر روز آنها را پیگیری کنید، پس از آن مطمئنا شاهد ارتقای غیر قابل پیش بینی درآمدهای خود خواهید بود.

برای حل این مشکل،  باید از یک روند منظم و مشخص روزانه با برنامه کاری ۵ روز  در هفته، پیروی کنید. البته بیشتر آژانس های املاک این برنامه ریزی روزانه را دارند ولی مشکل اصلی اینجاست که از آن پیروی نمی کنند که این حقیقت از همان معضلات بدون شرح و توضیح است.

 ۳ – نداشتن چشم انداز و رفتن به بیراهه

اغلب آژانسهای املاک در برنامه ها و چشم اندازهای خود با معضل تصمیم گیری روبرو هستند. یعنی بیشتر آنها برای پیشرفت و برنامه‌ریزی تردید دارند که البته با طرح چند سوال می توان تا حدی این مشکلات را برطرف کرد.

  •  احساس می کنم که برای تصمیم گیری تردید دارید، درسته؟
  •  چه مساله ای عامل عقب گرد شماست؟
  •  اگر ما می توانستیم شاخصه ها و ویژگیهای مدنظر شما را برآورده کنیم، آیا این فایل و ملک را در لیست پیشنهادات خود وارد می کردید؟
  • می توانیم با گذاشتن یک قرار ملاقات، چندین استراتژی موفق و تاثیرگذار را بررسی کنیم، نظرتون درباره ساعت ۵ یا ۷ امروز چطوره؟

۴- بی توجهی به کسب درآمد هفتگی

با بررسی امور مالی کسب و کار خود در یک روتین و برنامه هفتگی، یکی از دو موقعیت زیر پیش می آید:

  • از نتیجه کسب شده احساس خوبی می کنید و این مساله شما را به ادامه همین روند و رویه ترغیب و تشویق می کند.
  • به عقب گرد و معایب خود پی میبرید و این مساله به شما انگیزه بیشتری برای ادامه تلاش می دهد.

۵- عدم برنامه ریزی برای آینده با وجود بررسی اطلاعات فعلی

مشتریان سابق و بانک اطلاعات موثر و تاثیرگذار، مهمترین دارایی شماست که می تواند به عنوان قویترین منبع کسب و کار شما محسوب شود.

در اینجا ۲ مورد از مهمترین اولویت ها مطرح شده:

  •  بانک طلاعات خود را به روز نگه دارید و همواره به لیست خود آمار و اسامی جدید اضافه کنید.
  • همواره برای مشتریان و مراجعان خود پیشنهاد جدید وجذاب داشته باشید، چراکه نباید انتظار داشته باشید که مشتریان، کسب و کار شما را به روش خاص خود شما به یاد داشته باشند و حتما از آن استقبال کنند.

۶-  آشنا نبودن با آمار و اعداد مرتبط با کسب و کار

نوآوران و کارآفرینان موفق کلیه آمار و ارقام کسب و کار خود را از حفظ هستند، چراکه ندانستن این اطلاعات مطمئنا بدون هیچ استثنایی به شکست کسب و کار شما می انجامد.

همچنین، ماهانه نتایج کسب و کارتان را با نگارش آنها بروی یک تخته وایت بورد و یا هر نقطه مشخص دیگری بررسی کرده و به یاد داشته باشید. اهداف اصلی و نتایج ماهانه باید در ۵ بخش زیر تقسیم بندی شود.

  • لیست قرارهای ملاقات
  • لیست فایلهای وارده
  • لیست فایلهای فروخته شده
  • آمار خریداران
  • فایلهای تمام شده و بخش درآمدها

۷- داشتن اولویتهای فراوان و بیشمار

اصرار داشتن برای تحقق و اجرایی کردن کلیه اهداف از پیش تعیین شده در همان روز اول، از دلایلی است که باعث می شود افراد از مسیر اصلی و تعیین شده دور بیافتند.

برای حل این مشکل باید هر روز صبح لیستی از ۳ کار با اولویت را برای همان روز طراحی و مشخص کنید. لیست را کوتاه کرده و مطمئن شوید که اول از همه بروی این ۳ مورد تمرکز کرده اید. اگر بیشتر از ۳ اولویت تعیین کنید مطمئنا هیچکدام اجرا نمی شود.

۸- فراموش کردن قسمت اصلی برنامه 

نقطه قوت شما کجاست؟ از همانجا به دنبال کسب مزیت و برتری باشید. سعی نکنید در همه کارها بهترین باشید، بلکه بروی اموری که در آن بهترینید تمرکز کنید.

مثلا آیا ارایه کننده ی خوبی هستید؟ یا در حوزه طراحی سوال قویترید؟ یا اینکه نه، یک بازاریاب شبکه ای موثر و قوی هستید؟ هر چه که هستید، به خاطر داشته باشید که اموری وجود دارد که شما طبیعتا از ۷۵ درصد مردم در آن قویترید و این خاصیت و ویژگی در ژنتیک شما نهفته است.

۹- فراموش کردن  نقشه و طرح سالانه کسب و کار

شما نمی توانید بدون نقشه و برنامه، یک کسب و کار و تجارت را اداره کنید. بیشتر مردم از این مساله اطلاع دارند و سال خود را با طراحی این نقشه و برنامه آغاز می کنند . ولی مشکل اینجاست که بعد از تمام شدن این طرح ریزی، آن را فراموش می کنند. در همین راستا،  بخشی از اعداد و ارقام مربوط به کسب و کار شما به مقایسه نتایج فعلی با اهداف تعیین شده سالیانه برمی گردد.

طرح و نقشه ی  کسب و کار خود را همیشه در دسترس و اولویت نگه دارید و مطمئن باشید که همواره از سیر موفقیت خود آگاهید.

۱۰- همواره بر روش فعلی خود اصرار داشته باشید

باید این را بدانید که اگر حتی همه کارها را به تنهایی انجام دهید هیچ پاداشی در انتظارتان نیست . با این حال حمایتهای بیرونی به دو روش می تواند کمک کننده باشد:

  • راهنمایی: این بخش، مشاوره و راهنمایی درباره ی چگونگی، زمان و نحوه انجام کار را شامل می شود. باید یک همکار و شریک پاسخگو و مسئولیت پذیر استخدام کنید. فردی را انتخاب کنید که در حوزه کاری شما با تجربه باشد نه  در امور نامرتبط با حوزه کاری شما. این مساله به کسب و کار شما ساختار منسجم تری بخشیده و مهارتها و نقاط قوت شما را تقویت می کند.
  • پاسخگویی و مسوولیت پذیری: حمایت های خارجی به شما اطمینان خاطر می دهد. اینکه یک نفر شما را هر روز تحت نظر داشته و حمایت کند، یک نقطه قوت است نه نقطه ضعف. به عبارت دیگر به افزایش حجم و راندمان کاری شما می انجامد.

در خاتمه شایان ذکر است که الهام ها و ایده های کارآفرینانه به ذهن هر کسی نمی رسد، ولی اگر جزو این افراد هستید باید مطمئن شوید که آماده پرداخت هزینه های آن نیز هستید. به طور مداوم از نتایج کار خود صورت برداری کرده و کار خود را با  ۳ مورد از ۱۰ مورد بالا آغاز کنید و پس از اتمام این ۳ مورد ، کارتان را با ۳ مورد بعدی شروع کنید. طولی نمی کشد که قادرید در سطح بزرگتری کارها را به سرانجام برسانید. به عبارت دیگر سعی کنید جزو آن گروهی باشید که هیچ بهانه و استثنایی مانع رشدشان نمی شود.

ترجمه: گلاره کاویان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *