مشاوران املاک این 8 زبان بدن را یاد بگیرند!

نویسنده : محسن عارفی | تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶

حتما شما هم طی سال‌های اخیر زیاد درباره «زبان بدن» شنیده‌اید. امروزه، با توجه به اهمیت زبان بدن در محاورات و مراودات روزمره، کتابهای بسیاری منتشر و سمینارهای زیادی در این رابطه برگزار می‌شود.

ویژه مشاوران املاک: مثلا، روانشناسان معتقدند دست به سینه بودن، معمولا به معنای بیقراری، سکوت و عدم امنیت فرد است. همچنین، وقتی در خلال یک مذاکره، مدام بالا را نگاه می‌کند، این یعنی که او با محتوای این صحبت‌ها موافق نیست.

اما نباید فراموش کرد آنچه که از محتوای زبان بدن استنباط می‌شود، همیشه هم درست نیست. مثلا، شاید آن فرد به دلیل سرما دست به سینه نشسته یا فردی که مدام به آسمان نگاه می‌کند، شاید قصد سفر دارد و می‌خواهد ببیند هوا ابری یا بارانی است یا خیر؟ پس هرگز نباید استنباط‌های شما از رفتارهای طرف مقابل منجر به قضاوت و پیشداوری شود.

اینکه درباره زبان بدن طرف مقابل دچار سوء برداشت شوید امری طبیعی است اما مشاوران املاک خیلی باید مراقب زبان بدن خود باشند و مطمئن شوند مشتری، خصوصا در هنگام مذاکره برای عقد قرارداد، از زبان بدن و حرکات آنها تعبیر منفی نداشته باشند.

در این گزارش، 8 زبان بدن مهم و مزیت آنها را برای یک مشاور املاک موفق را به شما آموزش می‌دهیم:

  1. پوشش شیک کلید موفقیت

همیشه، نخستین برخورد تاثیر زیادی روی مشتری می‌گذارد؛ داشتن ظاهر آراسته و حرفه‌ای برای تاثیرگذاری مثبت و قوی در نخستین دیدار، اهمیت بسیاری دارد. پس سعی کنید همیشه حواستان به تمیزی، چروک نبودن و حرفه‌ای بودن پوششتان باشد.

  1. دست دادن دوستانه و گرم

این یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای ایجاد رابطه دوستانه است. همیشه موقع دست دادن به چشمان طرف مقابل نگاه کنید. لبخند بزنید و به گرمی دست او را بفشارید. اشتباهی که برخی مشاوران املاک می‌کنند این است که در هنگام دست دادن پایین را نگاه می‌کنند. اگر شما هم این مشکل را دارید، برای حل آن تمرین کنید.

  1. تماس چشمی

در مواجهه با مشتری و هنگام صحبت با او حتما سعی کنید تا تماس چشمی یا eye contact، برقرار کنید. تماس چشمی، به خصوص وقتی طرف مقابل صحبت می‌کند، اهمیت زیادی دارد. این کار نشان می‌دهد که شما به حرف‌های او اهمیت داده یا علاقمندید. تمامی اینها از علاقه شما برای شنیدن حرفهای طرف مقابل حکایت دارد.

  1. لبخند

تا جایی که می‌توانید لبخند بر لب داشته باشید اما حواستان باشد بلافاصله پس از پرسیدن سوال ازسوی مشتری لبخند نزنید. مثلا، اگر بعد از سوال مشتری درباره مسایل مالی لبخند بزنید، این طور به نظر می‌رسد که قصد تمسخر یا تحقیر او را دارید.

  1. درست نشستن

هنگام ایستادن یا نشستن، کف هر دو پایتان صاف روی زمین باشد؛ نه پاهایتان مورب باشد و نه خم زیرا شما اینجا هستید تا یک بیزنس را بچرخانید و اتفاقات درون آن را رقم بزنید. در مقابل، اگر نشسته و پاهایتان را روی هم بیاندازید، مثل این است که روی مبل لم داده‌اید و می‌خواهید فیلم تماشا کنید. به عبارت دیگر، از این نوع نشستن و ایستادن همیشه باید دوری کنید.

  1. حرکات دست

وقتی در حال صحبت هستید حتما از حرکات دست‌ها برای ابراز احساسات، شبیه سازی نکات و بروز قدرت یا اعتماد به نفس خود استفاده کنید. مثلا، برای تاکید و اعتبار بخشیدن روی نکته‌ای با نوک انگشت خود روی یک شیء بزنید. اما فراموش نکنید که از حرکاتی که باعث تحریک عصبی طرف مقابل می‌شود، مثل بازی کردن با موهای خود یا جویدن ناخن دوری کنید.

  1. یادداشت برداری

وقتی یادداشت برمی‌دارید، دفترچه یا کاغذ خود را طوری قرار دهید نوشته‌هایتان قابل مشاهده باشد چون مردم وقتی می‌بینند مشاوران املاک یادداشتی برمی‌دارند که از محتوای آن بی‌خبرند، دچار استرس و نگرانی می‌شوند. بنابراین، اگر یادداشت در معرض دید مشتری باشد، به او حس اعتماد می‌بخشد. البته، اگر خط شما خوانا نیست نباید به خودتان نگرانی راه بدهید.

  1. تقلید زبان بدن مشتری

روانشناسان معتقدند یکی از روش‌های عالی برای ایجاد رابطه دوستانه با افراد غریبه، تقلید زبان بدن آن فرد محسوب می‌شود. به عنوان مثال، اگر مشتری پای خود را روی پایش انداخته شما هم عینا همین کار را بکنید. در این حالت و در ضمیر صورت ناخودآگاه، حس دوستانه و تفاهمی با فرد مقابل ایجاد می‌کنید.

[scrolling_box title=”بیشتر بخوانید” display=”category” category=”2894″ count=”10″]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *